علت تاخیر در ابلاغ آیین نامه واردات خودرو
کد خبر: ۹۳۶۵ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون اقتصادی وزیر کشور امروز از علت تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛محسن کوشش تبار در حاشیه بازدید از رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران گفت: به‌نظر می‌رسد طولانی شدن ابلاغ این آیین‌نامه به دلیل حساسیت بالای آن است؛ چراکه به هر حال اگر درست به این موضوع پرداخته نشود می‌تواند از فرصت به تهدید تبدیل شود.

این تاخیرها در حالی است که اواخر اردیبشهت ماه وزیر صمت از نهایی شدن مصوبه واردات خودرو حداکثر تا پایان همان ماه خبر داد و تاکید کرد محدودیتی در واردات نخواهیم داشت و همزمان با واردات و افزایش عرضه خودروسازان داخلی، بخش عمده‌ای از تقاضای بازار پاسخ داده خواهد شد.

وزارتخانه صمت در حالی خبر از واردات خودرو تا شهریور ماه داد که هنوز آیین‌نامه نهایی واردات، از هیات دولت بیرون نیامده و هیچ قانون مشخص و قطعی در این مورد وجود ندارد. با اینکه سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز نهایی شدن قانون واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تایید کرده و گفته به زودی فرآیند ابلاغ این مصوبه انجام می‌شود اما همچنان در تصویب این آیین نامه تعلل صورت می گیرد.

چندی پیش مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو هم در گفت و گو با همشهری آنلاین دستیابی به سناریویی که بر اساس آن بتوان خواهان آوردن سرمایه خارجی بود، سرمایه گذاری را به تولید ربط داد و با واردات به دنبال افزایش تولید بود و افزایش کیفی هم به دنبال داشت و انتظار داشت ارزبری هم اتفاق نیوفتد، سخت اعلام کرد و علت تصویب نشدن چنین طرحی دانست.

این در حالی است که دیدگاه بانک مرکزی و مجلس هم این است که اجرای این طرح ارزبری به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9365

دیدگاه شما

آخرین اخبار