همکاری تویوتا و پاناسونیک برای تولید باتری خودروهای برقی
کد خبر: ۹۶۹۹ | تاریخ انتشار : ۱۰-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

دو شرکت تویوتا و پاناسونیک قصد دارند از طریق همکاری گسترده با یکدیگر لیتیوم مورد نیاز برای تولید باتری های مورد نیاز در خودروهای برقی را از معادن نوادا تامین کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ برای خرید لیتیوم مورد نیاز برای تولید باتری های برقی از ظرفیت برخی معادن نوادا استفاده می شود که در کنترل شرکت آیونیر ال تی دی است.

آمریکا برای تامین نیاز خود به لیتیوم برای تولید انواع باتری با مشکلات زیادی مواجه است و درگیری با چین هم موجب افزایش نگرانی این کشور برای دسترسی به منابع پایدار تامین لیتیوم شده است.

قرارداد تامین الزام آور دو طرف، که روز یکشنبه اعلام شد، دومین معامله در کمتر از یک ماه گذشته برای شرکت آیونیر ال تی دی و نشانگر اعتماد قوی به پروژه ای است که در حال تبدیل شدن به اولین منبع جدید تامین فلزات باتری در ایالات متحده در دهه های اخیر است.

طبق مفاد این قرارداد، آیونیر سالانه ۴۰۰۰ تن کربنات لیتیوم را به مدت پنج سال به شرکت پرایم پلانت انرژی اند سولوشنز تحویل می دهد که توسط تویوتا و پاناسونیک در سال ۲۰۲۰ برای رقابت بهتر در بازار باتری، تشکیل شد. قرار است عرضه‌ باتری های تولید شده بدین شیوه در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9699

دیدگاه شما

آخرین اخبار