نوسازی ۲۲۰۰ تاکسی فرسوده تهران تا پایان سال
کد خبر: ۸۵۸ | تاریخ انتشار : ۰۱-۱۱-۱۴۰۰ - ۹:۲۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی ۲۲۰۰ تاکسی فرسوده تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛علی محتشمی پور  با اعلام خبر آغاز فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده گفت:  از ابتدای آذرماه سالجاری روند ارائه تسهیلات برای  نوسازی تاکسی های فرسوده متوقف شده بود که خوشبختانه با تغییر مدیریت صندوق کارآفرینی امید و رویکرد جدید در این صندوق، فرآیند تشکیل و تکمیل پرونده های نوسازی تاکسی ها از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۱۰۰ فقره تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی قرض الحسنه از سوی صندوق کارآفرینی برای نوسازی تاکسی ها پرداخت شد که این روند متوقف شد، افزود: به دلیل توقف ارائه تسهیلات شاهد انباشتگی تقاضا شدیم، بگونه ای که ۲۲۰۰ تقاضای نوسازی متوقف شد و این در حالی بود که تمام این افراد، آورده مالی خود را تامین کرده بودند و تنها در انتظار ارائه تسهیلات صندوق امید بودند.

محتشمی پور افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و شروع مجدد ارائه تسهیلات، تا پایان سال به تمام رانندگان تاکسی متقاضی نوسازی که آورده خود را تامین کردند یعنی همان ۲۲۰۰ نفر، تسهیلات خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال رقم نوسازی تاکسی های فرسوده به ۴۱۰۰ تاکسی برسد، در مورد افزایش قیمت خودرو برای تاکسیرانانی که به دلیل اهمال صندوق امید از دریافت تسهیلات عقب ماندند، افزود: با شرکت ایران خودرو مکاتبه کردیم تا قیمت تاکسی برای این تعداد راننده به مانند رقم قبلی محاسبه شود اما این شرکت در پاسخ اعلام کرد که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی ۴۵ میلیارد تومان ضرر خواهد کرد و این پیشنهاد را رد کرد و متاسفانه رانندگان باید مابه التفات را پرداخت کنند.

محتشمی پور افزود: اما با این حال و برای کمک به رانندگان تاکسی  با مراکز اسقاط وارد  مذاکره شده و پیشنهاد دادیم که ارزش قیمت اسقاط را ۲۰درصد افزایش دهند که آنها در حال بررسی هستند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها:, , , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=858

دیدگاه شما

آخرین اخبار