جلسه نمایندگان مجلس با خودروسازان
کد خبر: ۱۴۱۵۴ | تاریخ انتشار : ۲۶-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز جلسه‌ای در مجلس با حضور شرکت‌های خودروسازی در خصوص حمل و نقل تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛ مهدی چمران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی اظهارداشت: اخیرا شرکت واحد اتوبوسرانی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل داد و ۵۵۰ دستگاه نیز قرار بود بازسازی و تحویل داده شود که انجام شد. این ۲۰۰ دستگاه نیز با ۸۰ درصد سرمایه وزارت کشور و ۲۰ درصد سرمایه شهرداری خریداری شده است.

وی افزود: امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمل و نقل تهران برگزار می شود و در این جلسه بررسی خواهد شد که کارخانجات تا پایان سال چه تعداد دستگاه اتوبوس تحویل می دهند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: وزارت کشور حدود ۱۰ سال است که اتوبوس خریداری نکرده و تحویل نداده و شهرداری ها نیز خرید نداشتند. بر همین اساس شرکت ها تولید خود را بر بخش های دیگر متمرکز کرده‌اند و بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است اما تلاش بر این است که تولید سریعتر انجام شود.

چمران گفت: وزارت کشور قرارداد ۲ هزار دستگاه را با یکی از کارخانجات منعقد کرده است. قرار شده هر یک از کارخانجات امروز میزان ظرفیت تولید خود تا پایان سال را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: واگن به این زودی وارد نمی شود، خرید واگن از چین و دیگر اقدامات یک سال و نیم طول می کشد، بنابراین باید توان خود را برای خرید اتوبوس به کار بگیریم و بتوانیم تعداد اتوبوس‌های پایتخت را به ۶ هزار دستگاه اتوبوس برسانیم.

چمران گفت: در حال فکر هستیم که از تاکسی های وارداتی نیز در کنار تاکسی های موجود استفاده شود، تعداد تاکسی‌های در آستانه تغییر زیاد است و در مسیرهایی همچون فرودگاه نیاز است که تاکسی های متفاوتی به کار گرفته شود. در گذشته بخش خصوصی این دستگاه ها را وارد کرد و هم اکنون نیز اگر بخش خصوصی اقدام کند می‌توانیم تاکسی‌های وارداتی را داشته باشیم.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=14154

دیدگاه شما

آخرین اخبار