لاستیک خودرو و تاثیر آن در حین رانندگی در شرایط بارانی
کد خبر: ۱۶۸۰۰ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۹:۵۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: یکی از موارد مهم در فصل بارندگی‌ها، کنترل لاستیک خودرو است که توصیه می‌شود راننگان فصل سرد سال از تایر زمستانه استفاده کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ مصطف زینی وند در خصوص نکات مهم در نگهداری از لاستیک‌ها در فصول بارش اظهار کرد: رانندگان قبل از اینکه در شرایط بارندگی قرار بگیرند باید به یک سری موارد بیش از گذشته اهتمام ورزند.

وی افزود: یکی از موارد مهم در فصل بارندگی‌ها، کنترل لاستیک خودرو است که توصیه می‌شود در فصل سرد سال از تایر زمستانه و یا تایر‌های چهار فصل استفاده نمایند که با توجه به شکل هندسی عاج‌های لاستیک و عاج‌ها و شیار‌هایی که این نوع لاستیک‌ها دارند این تار‌ها را خاص کرده اند.

سرهنگ زینی وند بیان کرد: خودرو هرچقدر جلوتر برود این لاستیک‌ها آب را به کناره‌ها هدایت می‌کند و لاستیک با سطح خشک جاده تماس دارد وچسبندگی و اصطکاکی که خودرو باید داشته باشد مناسب رانندگی می‌شود و تعادل و سر خوردگی خودرو جلوگیری می کند.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در خصوص تایر لاستیک حتما سه نکته اساسی مد نظر رانندگان باشد که اولین آن توجه به عاج لاستیک است که اگر صاف شده و یا از بین رفته است لاستیک خودرو را حتما عوض کنند.

وی ادامه داد: نکته بعدی در خصوص تاریخ تولید لاستیک است که این تاریخ هر چقدر از آن گذشته باشد خشکی لاستیک بیشتر شده و میزان چسبندگی آن کمتر می‌شود.

سرهنگ زینی وند افزود: نکته اساسی در لاستیک‌ها میزان باد و هوای ان‌ها است که خیلی مهم است و رانندگان حتما در نظر داشته باشند که که میزان باد در انعطاف پذیری خودرو بسیار مهم است و باید میزان باد لاستیک‌ها را حتما و مرتب تنظیم نمایند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16800

دیدگاه شما

آخرین اخبار