کارمزد فعلی جایگاه‌داران سوخت کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند
کد خبر: ۱۷۷۱۵ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی انجمن صنفی جایگاه های عرضه سوخت کشور از وجود ۱۷۶ جایگاه سوخت در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: کارمزد فعلی جایگاه‌داران سوخت، کفاف هزنیه های آنها را نمی‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛سلمان امیری تیکمه داش روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات جایگاه داران سوخت شهرستان اهر گفت: از مجموع ۱۷۶ جایگاه سوخت موجود در آذربایجان شرقی، ۱۰۳ جایگاه دو منظوره ( بنزین و گاز مایع ) توسط بخش خصوصی و ۷۳ جایگاه تک منظوره ( گاز مایع) توسط شهرداری ها اداره می شود.

وی افزود: اتحادیه جایگاه داران سوخت استان آذربایجان‌ شرقی، اولین اتحادیه ای است که در سطح کشور، در استان آذربایجان شرقی تأسیس شده است.

گفت: با توجه به بررسی های کارشناسی و اعلام نظر صاحب نظران امر، به دلیل افزایش بی رویه تورم، گرانی، افزایش قیمت قطعات و خدمات تعمیر و نگهداشت جایگاه های سوخت و همچنین با در نظر گرفتن افزایش میزان ۵۷ درصدی حقوق کارگران و به تبع آن افزایش میزان هزینه ها و مخارج و افزایش بیمه های تأمین اجتماعی و بیمه های مسئولیت مدنی و سایر هزینه ها، این صنف در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

وی اضافه کرد: اکثر جایگاه ها در شرایط بحرانی قرار گرفته اند و اگر توجه جدی از سوی دولت و نمایندگان مجلس جهت تغییر نرخ کارمزد صورت نگیرد، قطعاً با بحران تعطیلی جایگاه ها و به تبع آن بیکاری کارگران و ورشکستگی مالکین جایگاه ها مواجه خواهیم شد.

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی انجمن صنفی جایگاه های عرضه سوخت کشور و رئیس اتحادیه جایگاه داران استان آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات بی شمار جایگاه داران ادامه داد: متأسفانه به رغم مکاتبات و مراجعات متعدد، موارد مورد اشاره به مسئولین ذیربط انتقال داده شده و گوش شنوایی برای طرح مسائل پیرامون جایگاه داران نمی بینیم و قطعاً در صورت عدم توجه جدی دولت، مجلس و مسئولین با تعطیلی ناخواسته جایگاه ها روبرو خواهیم شد.

امیری تیکه داش، توجه ویژه آنان را قبل از بروز هرگونه بحران احتمالی نسبت به فعالین این صنف را خواستار شد.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در شهرستان اهر

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه از افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد.

ابوالفضل غنی‌ زاده گفت: در ۹ ماهه سال گذشته میزان عرضه بنزین در جایگاه های سوخت شهرستان اهر ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود که در ۹ ماهه امسال این میزان عرضه بنزین ۳۳ میلیون لیتر می باشد که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به مهمان پذیر و مسافر پذیر بودن شهرستان اهر و همچنین رفع محدودیت های کرونایی، امسال شاهد تردد مسافران در شهرستان اهر و جاده های مواصلاتی بودیم.

غنی زاده گفت: امسال ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل نیز توسط جایگاه داران سوخت در شهرستان اهر عرضه شده است.

مدیران جایگاه‌های سوخت شهرستان اهر نیز در این جلسه مشکلات خود را در حوزه مالیات، انشعاب آب و فاضلاب، افزایش هزینه‌های کارگری و تعمیرات جایگاه سوخت بیان کردند.

در شهرستان اهر ۶ جایگاه سوخت ( دو منظوره بنزین و گاز مایع ) توسط بخش خصوصی و یک جایگاه سوخت ( گاز مایع ) توسط شهرداری اداره می شود و یک جایگاه سوخت دیگر نیز توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

منبع: ایرنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=17715

دیدگاه شما

آخرین اخبار