بخش قطعات خودرو رها شده است
کد خبر: ۱۹۴۰۶ | تاریخ انتشار : ۲۰-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی
رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:

رئیس سازمان ملی استاندارد از کاهش کم‌فروشی و همچنین احتمال توقف تولید خودروهای بیشتر خبر داد و گفت که حوزه قطعات خودرو رها شده و حتی خودروی نویی که از کارخانه بیرون می‌آید، دو تا سه ماه بعد به هر دلیلی نیاز به تعمیر و تغییر دارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛مهدی اسلام پناه افزود: اصلاح الگوی مصرف می‌تواند کمک کند که هم بخاری با صرفه مصرف سوخت تولید شود، هم شرکت‌های دانش بنیان برابر این در روش‌های آزمون، نمونه گیری، تولید برای این‌ها رقابت کنند. حجم زیادی از این وسایل گرمایشی یا غیر گرمایشی از قبل تولید شده و انتظار داریم تا ابد هم برای ما کار کنند، مثل خودروهای فرسوده‌ای که فقط در تهران برابر آمار سازمان استاندارد بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار از این خودروها یا موتورهای فرسوده وجود دارد و انتظار داریم این‌ها همچنان کار کنند.

تولید خودروهای بیشتری متوقف می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به توقف تولید پنج خودرو در یک سال گذشته، گفت: با توافقاتی که با وزارت صمت کردیم، در آینده، تعدادی از خودروهایی که نتوانند عملکرد ایمنی و کیفیت‌های لازم را داشته باشند از رده تولید خارج شوند. البته نباید تعهدی هم برای هیچ شخصی ایجاد شود که نگویند یک تصمیم خلق الساعه است. این اتفاق شاید در چند ماه آینده برابر توافق، برنامه ریزی، طراحی و معماری که شده به وقوع بپیوندد. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ بتوانند با بن سازه‌های جدیدی که وزارتخانه برنامه ریزی می‌کند، محصولات جدیدتر، به روزتر و کارآمدتر داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال تعطیلی خط تولید بسیاری از تولیدهایی که سال‌هاست استفاده می‌کنیم، در سال آینده وجود دارد، تصریح کرد: ما برنامه ریزی کردیم و برای این کار ساعت‌ها مطالعات کارشناسی، فنی و علمی انجام دادیم. اینکه تولید چه خودروهایی متوقف می‌شود، به وقتش اعلام خواهد شد، اما این پیش خبر را داشته باشید.

خودوری نو بعد از سه ماه به تعمیر نیاز دارد

اسلام پناه با بیان این که سزا نیست که مردم عملکرد حکومت، دولت و جمهوری اسلامی را با خودرو بسنجند، گفت: جمهوری اسلامی سرشار از افتخارات است. اما اگر بخواهد به خاطر یک خودرو مورد مقایسه و ارزیابی قرار بگیرد، این جفا و ظلم است، گله مردم هم به حق است. در حوزه قطعه هم اتفاق خیلی ناگواری سال‌های طولانی شکل گرفته است. حتی خودروی نویی که از کارخانه بیرون می‌آید، دو تا سه ماه بعد به هر دلیلی نیاز به تعمیر و تغییر دارد. این قطعه از کجا تأمین می‌شود؟ تولید کننده این قطعات کجاست؟ حوزه قطعه، حوزه رها شده است. از جمله مشکلات این بخش قاچاق قطعه، تولید قطعات زیرپله ای و حتی سوء استفاده از نشانه ملی استاندارد است. قطعات خودرو ۵۴ قطعه استاندارد اجباری داشت، اما هدف گذاری در گام اول تا اوایل سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۰۰ قطعه برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات تفاوت نتایج آزمون مراکز معاینه فنی برای خودروهای جاده‌ای است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ۱۵۶۷۸، خودروهای جاده ای، تجهیزات آزمون، مراکز معاینه فنی که ویژگی‌ها و روش‌های آزمون را دارند، باید الزامات بازرسی و آیین نامه‌های اجرایی‌اش را عملیاتی کنند که مصوبه هیئت وزیران داشت، اما اجرا نمی‌شد. اما حالا اجباری شده است و درواقع نحوه‌ی انجام معاینه و صدور گواهی تابع این است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19406

دیدگاه شما

آخرین اخبار