۲ مصوبه خودرو‌یی کمسیون تلفیق
کد خبر: ۲۱۵۵۰ | تاریخ انتشار : ۲۶-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ جزئیات مصوبات خودرو‌یی کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛احسان ارکانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به مصوبات خودرو‌یی این کمیسیون، اظهار کرد: اعضای کمیسیون مصوب کردند که در سال آینده انواع کشنده‌ها، خودروهای سنگین، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، ون‌ها و خودروهای سواری تا عمر ۵ سال، وارد کشور شوند.

وی درباره چگونگی سنجش سلامت و خدمات پس از فروش این خودروها، بیان کرد: معاینه فنی خودروها پیش از ورود به کشور انجام می‌شود و شرایط خدمات پس از فروش آنها در آیین‌نامه دولت مشخص خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق همچنین با اشاره به مصوبه دیگر اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه خودرو، اظهار کرد: همچنین با تصویب اعضا شرکت‌های خودروساز داخلی موظف شدند تا براساس برنامه تولیدی که وقف بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب شورای رقابت می‌رسد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و بر اساس ضوابط مربوطه عرضه کنند. شورای رقابت موظف است وفق بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را بر اساس آنالیز هزینه قیمت تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه های تحقیق و توسعه و هزینه‌های مالی مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه های حداکثر ۳ ماه مجدداً بروزرسانی کنند.

وی در همین باره افزود: شرکت بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذینفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل شدن به قانون نیاز به مصوبه نمایندگان در جلسه علنی و تایید از سوی شورای نگهبان دارد.

 منبع: تسنیم

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=21550

دیدگاه شما

آخرین اخبار