سهم سی ان جی در سبد سوخت تنها ۲۰ درصد است
کد خبر: ۲۳۹۱۹ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گفت: در حال حاضر سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور فقط ۲۰ درصد است و ظرفیت ۶۰ درصدی در برخی از خبر‌ها تکذیب می‌شود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جوهری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گفت:روزانه ما چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۳۴ میلون متر مکعب سی ان جی به فروش می‌رسانیم.

به گفته او، سال گذشته که ناترازی گاز در زمستان را تجربه کردیم،خوشبختانه قطعی جایگاه‌های سی ان جی در دستور کار قرار نداشت به جزء یکی دو استان شمال شرق که آن هم به دلیل افت فشار گاز بود و ۹۵ درصد جایگاه‌های سی ان جی کشور در حال فعالیت بودند.

جوهری گفت: در حال حاضر سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور فقط ۲۰ درصد است و ظرفیت ۶۰ درصدی در برخی از خبر‌ها تکذیب می‌شود .

عضو انجمن صنفی سی‌ان‌جی گفت: اکنون ظرفیت عرضه سی‌ان‌جی در کشور ما ۴۰ میلیون متر مکعب در روز و ظرفیتی که استفاده می‌شود ۲۰ میلیون متر مکعب است، یعنی ما تقریبا با نیمی از ظرفیت موجود کار می‌کنیم و ۵۰ درصد باقیمانده ظرفیت بلااستفاده مانده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سی ان جی کشور گفت: اگر دولت و مجلس اراده لازم برای این هدف مهم را داشته باشند، در بازه زمانی کوتاهی و با استفاده ظرفیت فعلی جایگاه‌های کشور، امکان جایگزینی روزانه حداقل ۲۰ میلیون لیتر بنزین با سوخت ملی سی ان جی وجود دارد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=23919

دیدگاه شما

آخرین اخبار