رقیب تراشی خودروساز چینی برای خودرو‌های هامر
کد خبر: ۲۴۰۷۰ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تولید آفرود برقی منگشی M-Hero 917 آغاز شده که رقیبی برای خودروهای هامر الکتریکی محسوب می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛به تازگی تولید شاسی بلند آفرود برقی منگشی M-Hero ۹۱۷ در کارخانه جدید دانگ فنگ در هوبی چین آغاز شده است. این مدل چهارچرخ محرک توان ۸۰۰ کیلووات (۱۰۸۸ اسب بخار) تولید می‌کند و به یک باتری ۱۴۰ کیلووات ساعتی مناسب برای برد ۵۰۵ کیلومتر مجهز است. M-Hero ۹۱۷ در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی شانگ‌های به صورت عمومی رونمایی می‌شود و در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. این مدل براساس خودروی مفهومی M-Terrin ساخته شده است که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد.

ابعاد این مدل ۱.۹/۲/۵ متر و فاصله محوری آن ۲.۹ متر است. البته ۹۱۷ به دلیل چرخ‌های نسبتاً کوچکش خودرویی بزرگ به نظر می‌رسد. این شاسی بلند ظرفیت پنج سرنشین را دارد و زاویه حمله و فرار آن ۳۱ درجه است. M-Hero ۹۱۷ با وزن خالص ۳۱۳۰ تا ۳۲۹۳ کیلوگرم یک خودروی سنگین است و وزن ناخالص آن می‌تواند به ۳۷۴۹ تا ۳۸۰۰ کیلوگرم برسد.

نسخه برقی دارای چهار موتور برقی است که هر کدام از آن‌ها برای یک چرخ هستند. قدرت کلی این مدل ۱۰۸۸ اسب بخار و ۱۴۰۰ نیوتن متر است.

نسخه محدوده گسترده دارای یک موتور برقی با توان ۶۰۰ کیلووات (۸۱۶ اسب بخار) است. در زیر کاپوت آن همچنین یک موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر بنزینی با توان ۱۴۵ کیلووات (۱۹۷ اسب بخار) قرار دارد. البته لازم به ذکر است که موتور درون‌سوز فقط به باتری ۶۶ کیلووات ساعتی خودرو نیرو می‌دهد و به چرخ‌ها متصل نیست. این نسخه محدوده پیمایش کلی ۸۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

اگر درباره پیشینه M-Hero ۹۱۷ کنجکاو هستید، این خودرو در خط تولید خودرو‌های نظامی دانگ فنگ موسوم به منگشی یا واریور ساخته می‌شود. در سال ۲۰۲۱، دانگ فنگ از نسخه غیرنظامی این سری با نام واریور M۵۰ رونمایی کرد. این پیکاپ بزرگ با موتور دیزلی مورد توجه مشتریان چینی قرار گرفت. در نتیجه دانگ فنگ خط تولید خود را گسترش داد تا شامل طیف وسیعی از خودرو‌های بنزینی شود که یکی از آن‌ها یعنی M۲۰ به تازگی در چین دیده شده است.

دانگ فنگ علاوه بر توسعه خط تولید خودرو‌های مجهز به موتور درون‌سوز، یک برند جداگانه مخصوص خودرو‌های برقی سبک نیز تاسیس کرده است. این برند جدید که در سطح بین المللی M-Hero نامیده می‌شود، در سال ۲۰۲۲ تاسیس شد. این شرکت پیش از این دو خودروی مفهومی M-Terrain شاسی بلند و M-Terrain پیکاپ را معرفی کرده بود که براساس پلتفرم MORA ساخته شده‌اند و می‌توانند به چهار موتور برقی مجهز شوند.

M-Hero ۹۱۷ قرار است با قیمت پایه ۷۰۰ هزار یوان (معادل ۱۰۲ هزار دلار) در نیمه دوم ۲۰۲۳ در بازار چین عرضه شود. دانگ فنگ قصد دارد سالانه ۱۵۰۰ نسخه از این مدل را به فروش برساند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=24070

دیدگاه شما

آخرین اخبار