پیمایش آریزو ۵ برقی چند کیلومتر است؟
کد خبر: ۲۸۲۸ | تاریخ انتشار : ۲۱-۱۲-۱۴۰۰ - ۷:۵۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

در زمانی که یکی از مهمترین دغدغه های اصلی ساکنان شهرهای بزرگ و صنعتی آلودگی هوا و اثرات مخرب آن بر سلامت انسان است، شرکت مدیران خودرو قصد دارد اولین خودرو تمام برقی خود Arrizo 5 EVرا به عنوان اولین خودرو برقی تولید انبوه کشور به بازار معرفی نماید.

به گزارش ماشین نیوز ؛آریزو ۵ برقی با استفاده از پلتفرم خودرو آریزو ۵ با ابعاد ۴۵۴۲*۱۸۱۴*۱۴۸۷ میلیمتر گنجایش کافی برای استفاده روزمره یک خانواده ایرانی را فراهم می آورد. از طرفی استفاده از یک موتور الکتریکی با تکنولوژی PMSM   ۹۰ کیلوواتی که توانایی تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۷۶ نیوتن متر را دارد خودرویی ایده آل برای مصارف روزمره تلقی می گردد. شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر ۸/۴ و صفر تا صد ۱۰ ثانیه ای این خودرو علاوه بر لذت از تکنولوژی یک خودروی برقی امکان شتاب گیری های سریع را برای راننده خودرو فراهم می آورد.

باطری بکار رفته در وسایل نقلیه برقی و میزان پیمایش آن یکی از مهمترین مواردی است که مصرف کنندگان وسایل نقلیه برقی به آن توجه ویژه ای دارند.باطری بکار گرفته شده در آریزو ۵ برقی باطری لیتیومی Ternary Lithium Battery است که امکان شارژ با برق شهری (AC) و شارژ سریع (Fast Charging) را دارد. مدت زمان شارژ کامل با برق شهری برای آریزو ۵ برقی بین ۷ الی ۹ ساعت و مدت زمان شارژ کامل با شارژ سریع fast charge  در ۴۰ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ کامل می رسد.

یکی از سیستمهای کاربردی بکار رفته در آریزو ۵ برقی سیستم بازیابی انرژی باطری است، این سیستم در زمان ترمزگیری  که اینرسی جنبشی بر اثر ترمز به اینرسی سکون تغییر می یاید و انرژی بر اثر اصطکاک ترمز به صورت گرما اتلاف می شود وارد عمل شده و با استفاده از انرزی در حال اتلاف نسبت به شارژ باطری های خودرو اقدام می نماید.

ماکسیمم پیمایش آریزو ۵ برقی در حالت فول شارژ برابر با ۴۰۰ کیلومتر و میزان پیمایش خودرو با سرعت ثابت ۶۰ کیلومتر در حالت فول شارژ برابر با ۵۰۰ کیلومتر می باشد.

 

 

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2828

دیدگاه شما

آخرین اخبار