معرفی رکوردداران فروش خودروهای پاک
کد خبر: ۲۸۹۰۵ | تاریخ انتشار : ۱۳-۰۴-۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت خودروسازی تسلا و بی‌وای‌دی در سه ماهه دوم رکورد فروش خود را به ثبت رساندند و برتری خود را به عنوان پرفروش‌ترین سازندگان خودروهای برقی در جهان افزایش دادند.

به گزارش ماشین نیوز ؛تسلا به رهبری ایلان ماسک، ۴۶۶ هزار و ۱۴۰ خودرو در سراسر جهان تحویل داد که از برآوردهای وال‌استریت پیشی گرفت و بی‌وای‌دی پرفروش‌ترین برند خودروی چین، با فروش ۷۰۰ هزار و ۲۴۴ خودروی تمام‌برقی و پلاگین هیبریدی، بهترین سه ماهه خود را به ثبت رساند.

تسلا علاوه بر کاهش قیمت‌ها در سری محصولات در سال جاری، مزایایی مانند سه ماه شارژ سریع رایگان در ایالات‌متحده را برای تشویق خریداران ارائه کرده است. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که کاهش قیمت‌ها تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

تسلا با اختلاف زیادی برترین سازنده خودروهای برقی در ایالات‌متحده است اما با رقابت سختی در سراسر جهان از سوی شرکت‌هایی با خط تولید جدیدتر مواجه است. این شرکت در چین و بازار شماره ۲ آن، از بی‌وای‌دی عقب افتاده است اما با توجه به فروش خودروهای صرفا الکتریکی، برتری خود را نسبت به بی‌وای‌دی افزایش داده است.

 تسلا هفته گذشته اعلام کرد که به دنبال تصمیم برای اعطای یارانه نقدی به برخی از خریداران سدان مدل ۳، قیمت مدل‌های خودروی پریمیوم خود در این کشور را بیش از ۴.۵ درصد کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بی‌وای‌دی در فروش خودروهای تمام برقی در تسلا جایگاه خود را به دست آورد و تقریباً دوبرابر تحویل از سال گذشته به ۳۵۲ هزار و ۱۶۳ دستگاه در سه ماهه دوم رسید. بهترین سه ماهه قبلی بی‌وای‌دی سه ماه آخر سال ۲۰۲۲ بود. این شرکت در ماه ژوئن رکورد ۲۵۱ هزار و ۶۸۵ دستگاه خودروی انرژی نو را به فروش رساند.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=28905

دیدگاه شما

آخرین اخبار