مرگ ۱۶۰ نفر در حوادث رانندگی مازندران
کد خبر: ۲۹۴۸۷ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۴-۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت : در سه ماه امسال ۱۶۰ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه پارسال ۱۹ درصد رشد داشت.

به گزارش ماشین نیوز ؛عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: بر‌اساس آمارها، ۱۲۴ نفر از تلفات تصادفات ۳ ماهه نخست امسال مردان و ما بقی زنان بوده اند.

وی درباره شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی افزود: به ترتیب ساری با ۲۵ نفر، بابل و آمل هر کدام با ۲۰ فوتی و شهرستان نور با یک فوتی بیشترین گزارش اعلام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: از ۱۶۰ کشته تصادفات سه ماهه، ۱۰۹ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی با افزایش ۱۱ درصدی جان باختند و ۵۱ نفر فوتی در حوادث درون شهری،  با افزایش ۳۹درصدی تصادف گزارش شد.

عباسی گفت: ۳ هزار ۶۱۰ نفر در ۳ ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند؛ این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

وی افزود‌: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم و کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=29487

دیدگاه شما

آخرین اخبار