چین با خودروهای برقی جاسوسی خواهد کرد
کد خبر: ۳۰۶۹۵ | تاریخ انتشار : ۱۵-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی
لندن:

وزیران انگلیس هشدار دادند، خودروهای برقی چینی وارد شده به بریتانیا، پکن را قادر خواهد ساخت تا از شهروندان انگلیسی جاسوسی کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛به نوشته روزنامه تلگراف، وزرای دولت انگلیس نگرانی‌های خود را نسبت به این خودروهای برقی چینی ابراز کرده و مدعی شده‌اند: فناوری تعبیه شده در این خودروها می‌توانند برای گردآوری حجم زیادی از اطلاعات از جمله مکان‌یابی، ضبط صدا و فیلم‌برداری استفاده شوند.

همچنین یک گروه فراحزبی از نمایندگان پارلمان انگلیس به دولت این کشور هشدار دادند که بریتانیا آماده است تا کنترل “زیرساخت‌های حیاتی” بازار خودرو خود را با وجود “تمام خطرات امنیتی‌” به پکن واگذار کند.

یک مقام ارشد دولت انگلیس به روزنامه تلگراف گفت: اگر چنین خودرویی در کشوری مانند چین تولید می‌شود، چقدر می‌توانید مطمئن باشید که وسیله‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها نخواهد بود؟ این خودروها محصولات پر خطری هستند. می‌دانیم که چینی‌ها همیشه به اهداف بلند مدت فکر می‌کنند. این خودروها قادر خواهند بود اطلاعاتی را گردآوری کنند به همین خاطر بسیار باارزش و در عین حال بسیار خطرناک هستند.

یک وزیر دیگر با اشاره به این خودروهای چینی نگرانی‌های خود را درخصوص نظارت و تجسس از راه دور و مداخله ابراز کرد و گفت: این دنیایی است که ما وارد آن می‌شویم.

پریتی پاتل، وزیر کشور سابق انگلیس، تجسس و نظارت چینی‌ها از طریق این خودروها را یک “تهدید” خواند و گفت: خطرات واقعی نسبت به این خودروهای چینی وجود دارند.

چین علاوه بر اینکه بر بازار جهانی تسلط دارد، قطعات خود را به محصولات شرکت‌های غیر چینی عرضه کرده است. این خودروهای برقی که مقامات انگلیسی نسبت به آن ابراز نگرانی می‌کنند، به حذف آلاینده‌های گرم‌کننده زمین کمک خواهد کرد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=30695

دیدگاه شما

آخرین اخبار