فروش خودرو در چین کاهش یافت
کد خبر: ۳۰۸۷۳ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

علیرغم رشد اقتصادی در چین، میزان تقاضا برای خودرو در این کشور برای دومین ماه متوالی روندی کاهشی داشته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ فروش خودرو‌های سواری در چین برای دومین ماه در ژوئیه کاهش یافت، زیرا علیرغم رشد اقتصادی تخفیف‌ها و با وجود رکود طولانی مدت مسکن، اقدامات حمایتی دولت نتوانست مشتریان را نسبت به خرید خودرو متقاعد کند.

خودروسازان نگران کاهش رشد تقاضا هستند، زیرا جهش فروش در دومین اقتصاد بزرگ جهان از دست می‌دهند.

داده‌های انجمن خودرو‌های سواری چین نشان می‌دهد که فروش خودرو در ژوئیه به ۱.۷۹ میلیون دستگاه رسیده است که ۲.۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، که دومین کاهش متوالی پس از ۲.۹ درصد کاهش در ژوئن است. این وجود در هفت ماه اول سال میلادی، فروش خودرو ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۱.۴۴ میلیون دستگاه رسید.

 خودروسازان چینی با کاهش رشد تقاضای داخلی به فعالیت در بازار‌های خارج از کشور ادامه دادند و صادرات در ژوئیه پس از جهش ۵۶ درصدی در ژوئن، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش یافت.

شرکت تسلا که کارخانه خود در شانگ‌های را برای تولید مدل ۳ جدید آماده می‌کند، در ماه ژوئیه ۳۲۸۶۲ خودروی تولید شده در چین را صادر کرد. رقابت‌ها در بازار خودرو چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان به دلیل تضعیف تقاضا و وارد شدن تولیدکنندگان به جنگ رقابتی تشدید شده است.

کاهش قیمت‌ها توسط تسلا در ابتدای سال در بیش از ۴۰ برند در چین اعمال شد و پس از آن هم خودرو ساز‌های دیگری مثل جنرال موتورز و فولکس واگن به دور جدیدی از رقابت کاهش قیمت در چین پیوستند.

خودرو‌های انرژی جدید (NEV) که رشد فروش خودرو در چین را تقویت کرده‌اند نیز در حال از دست دادن قدرت خود هستند. فروش این نوع خودرو‌ها که شامل خودرو‌های الکتریکی با باتری خالص (EVs) و پلاگین هیبریدی می‌شود، در ماه جولای ۳۱.۹ درصد افزایش یافت که ۳۵.۸ درصد از کل فروش خودرو را تشکیل می‌دهد، اما همچنین این فروش این خودرو‌ها در ژوئیه نسبت به ژوئن افت ۳.۶ درصدی را ثبت کرد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=30873

دیدگاه شما

آخرین اخبار