رسیدگی به شکایات گران‌فروشی لوازم یدکی خودرو توسط اتحادیه
کد خبر: ۳۱۱۴۰ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران، گفت: کمیسیون شکایت این اتحادیه به هر گونه تخلف در مورد گران‌فروشی لوازم یدکی رسیدگی می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ سیداحمد حسینی  گفت: کمیسیون شکایت اتحادیه به هر گونه تخلف در مورد گران فروشی، تقلب و بی کیفیتی کالای لوازم خانگی که در واحدهای صنفی اتفاق بیفتد رسیدگی می‌کند.

وی افزود: بنابراین افرادی که با این موارد مواجه شده‌اند می‌توانند به صورت حضوری به اتحادیه مراجعه و شکایت خود را در کمیسیون شکایت ثبت یا به صورت تلفنی شکایت خود را ثبت و پس از ثبت شکایت قطعا کمیسیون شکایت اتحادیه موارد را بررسی و رسیدگی می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان  لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران، گفت: توصیه ما به خریداران قطعات یدکی خرید از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب است، همچنین در صورت خرید اینترنتی خریداران حتما خرید را از سایت‌‌های دارای کد اینماد یا دارای پروانه صنفی کسب و کارهای مجازی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه گرانی و گران‌فروشی را باید از یکدیگر تفکیک کرد، اظهار داشت: سازمان حمایت ۱۵ درصد سود برای خرده فروشان لوازم یدکی و ۳ درصد سود برای عمده‌فروشان لوازم یدکی تعیین کرده است، اما با توجه به رکود و رقابتی بودن بازار عمده‌فروش در این صنف با سود کمتری کالاهایشان را عرضه می‌کنند.

حسینی بیان داشت: در بسیاری از رسته‌ها مانند قطعات یدکی ماشین‌آلات معادن و راه‌سازی با توجه به گرانی قطعات و بازار رقابتی اصلا امکان دریافت ۳ درصد سود وجود ندارد و فعالان صنفی این بخش اغلب کالاها را با سود بسیار اندک عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای امسال قیمت لوازم یدکی خودرو ۱۵ درصد افزایش یافت گفت: از عوامل گرانی قیمت لوازم یدکی خودرو قیمت ارز، افزایش دستمزد کارگران، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و همچنین افزایش دریافت مالیات از واحدهای صنفی است که امسال دریافت مالیات از واحدهای صنفی چند برابر شده است.

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان  لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با بیان اینکه به دلیل رکود بازار در دو ماه گذشته قیمت لوازم یدکی افزایش نداشته است، گفت: بازار لوازم یدکی یک بازار رقابتی و براساس عرضه و تقاضا است، اما اصناف این بخش به دلیل افزایش هزینه‌های مختلف که به آن اشاره شد از جمله افزایش مالیات و افزایش دستمزدها با چالش‌های زیادی روبرو هستند.

وی افزود: اصناف در گرانی قیمت لوازم یدکی خودرو دخالتی ندارند و همان طور که اشاره شد گرانی ناشی از عوامل مختلفی است، اما اگر گران‌فروشی توسط اصناف صورت گیرد، در صورت ثبت شکایت موارد را رسیدگی خواهیم کرد.

منبع:فارس

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31140

دیدگاه شما

آخرین اخبار