قیمت بنزین در آمریکا افزایش یافت
کد خبر: ۳۱۲۹۸ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شهروندان آمریکایی که امیدوار بودند پیش از تعطیلات روز کارگر و آغاز مدرسه، آخرین سفر خود را بروند، با افزایش قیمت بنزین به بالاترین حد خود در سال میلادی جاری، روبرو شدند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ انجمن اتوموبیل آمریکا اعلام کرد که افزایش تقاضا و اختلالات پیش آمده در فعالیت پالایشگاه‌های نفت، میانگین قیمت خرده فروشی هر گالن بنزین در آمریکا را روز سه‌شنبه، به سه دلار و ۸۶ سنت رساند که هفت درصد بالاتر از یک ماه پیش است. در کالیفرنیا و واشنگتن، قیمت‌ها به بالای پنج دلار در هر گالن رسیده‌اند.

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرده بودند که قیمت ملی خرده فروشی بنزین آمریکا در ماه میلادی جاری، به سه دلار و ۹۰ سنت در هر گالن خواهد رسید.

قیمت خرده فروشی بنزین در منطقه میدوست آمریکا، حداکثر ۲۱ سنت در هر گالن در اوهایو و ۱۶ سنت در میشیگان در هفته گذشته افزایش یافت که ناشی از آغاز زودتر از موعد تعمیرات در یک پالایشگاه شرکت بریتیش پترولیوم در وایتینگ ایندیانا بود.

پالایشگاه نفت «ایروینگ اویل» با ظرفیت تولید ۳۲۰ هزار بشکه در روز در نیو برونزویک کانادا و پالایشگاه دلتا با ظرفیت ۱۸۵ هزار بشکه در روز تولید در ترینر پنسیلوانیا، در طول سپتامبر و بخشی از اکتبر، تعطیل خواهند بود و بر حدود ۹ درصد از محصول عرضه شده در مناطق‌شان، تاثیر می‌گذارند.

پاتریک دیهان، مدیر تحلیل نفت در شرکت رصد قیمت «گازبادی دات کام» در این باره گفت: مشاهده افزایش قیمت‌ها در این وقت از سال، تقریبا غیرمعمول است. معمولا به سمت پاییز، شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

ذخایر بنزین هفتگی آمریکا، پایین میانگین پنج ساله برای این وقت از سال، مانده‌اند که درصورت مختل شدن تولید پالایشگاهی، زمینه را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کند. طبق آمار دولت آمریکا، مجموع ذخایر بنزین آمریکا در ماه میلادی جاری به ۲۱۶.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که پنجمین کاهش در شش هفته گذشته بود.

گلدمن ساکس یکشنبه هفته جاری در گزارشی خاطرنشان کرد گرمای شدید در تگزاس، احتمالا باعث افت دو درصدی بازده محصول پالایشگاه‌های آمریکا طی چند هفته اخیر شده است. تغییرات اندک در بازده، اغلب باعث کاهش قابل ملاحظه محصول موجود می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، فصل اوج طوفان‌های گرمسیری در راه است و هفته گذشته، «اداره ملی اقیانوسیه و جوی آمریکا»، به دلیل افزایش دمای سطح آب، دورنمای طوفان‌ها را افزایش داد. ورود طوفان‌های گرمسیری، به پالایشگاه‌های نفت که اکثرا در منطقه گلف کاست هستند، خسارت وارد کرده و باعث تعطیلی آنها می‌شود.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31298

دیدگاه شما

آخرین اخبار