نرخ کرایه اتوبوس‌های ایرانی از خسروی تا بغداد چقدر است؟
کد خبر: ۳۱۹۵۸ | تاریخ انتشار : ۰۵-۰۶-۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت: کرایه اتوبوس از پارکینگ‌ها تا مرز خسروی مبلغ ۲۰ هزار تومان و از مرز منذریه در خاک عراق هم مبلغ هزینه اتوبوس‌های ایران تا بغداد ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ماشین نیوز ؛محمدمهدی احمدی اظهار داشت: امسال مسئولیت حمل و نقل زائران سیدالشهدا(ع) توسط قرارگاه عملیاتی حمل و نقل زائران اربعین حسینی از سوی وزارت کشور به سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه واگذار شد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه افزود: در آیین نامه‌ وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها وظیفه حمل و نقل زائران اربعین حسینی به شهرداری کرمانشاه ابلاغ و ما موظف به ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیر پارکینگ‌های شهر قصرشیرین به سمت مرز خسروی خدمات‌دهی می‌کنند، گفت: از ۲۸ محرم تا به امروز با استقرار ناوگان حمل و نقل شهرداری در مرز خسروی و شهر قصرشیرین در حال خدمات‌دهی است.

احمدی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی حمل و نقل زائران سیدالشهدا در خاک عراق است که اکنون ۱۳۰ دستگاه اتوبوس کولردار و مجهز آمادگی لازم را دارند که در خاک عراق هم خدمات‌دهی کنند و برای این امر منتظر دستورالعمل کشور عراق هستیم.

وی در خصوص هزینه‌ها گفت: کرایه اتوبوس از پارکینگ‌ها تا مرز خسروی مبلغ ۲۰ هزار تومان و در خاک عراق هم مبلغ هزینه اتوبوس‌های ایران تا بغداد ۲۰۰ هزار تومان است.

واحد بلیت فروشی عتبه حسینی برای بازگشت زائران از کربلا به مرز خسروی آغاز به کار کرد.

احمدی گفت: با توجه به جلسه کنسولگری در شهر مقدس کربلا، بلیط فروشی واحد حمل و نقل عتبه حسینی در کربلا آغاز به کار کرد و زائران می‌توانند از امروز در کربلا کنار حرم امام حسین(ع) نبش «شارع الصدره» برای بازگشت به مرز خسروی بلیط تهیه کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت: زائران می‌توانند هرگونه تخلف و شکایات خود را با شماره تماس ۰۸۳۳۸۲۴۶۵۶۵ اعلام کنند که به این تخلفات رسیدگی شود.

گفتنی است مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره‌مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

منبع: تسنیم

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31958

دیدگاه شما

آخرین اخبار