رونمایی از خودروی برقی مازراتی
کد خبر: ۳۲۲۳ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۱-۱۴۰۱ - ۹:۲۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت مازراتی خودروی برقی خود را با نام گریکال در نیمه دوم سال جاری عرضه می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛مازراتی از خودروی جدید برقی خود با نام Grecale رونمایی کرد. براساس گزارش‌ها، این شرکت قصد داشت خودروی جدید خود را در نوامبر سال گذشته به بازار عرضه کند، اما به دلیل کمبود تراشه ارائه آن به تعویق افتاد

 مازراتی اعلام کرد که Grecale در دو مدل هیبریدی ملایم چهار سیلندر ۳۰۰ و ۳۳۰ اسب بخاری و همچنین یک مدل بالاتر در دسترس کاربران خواهد بود. این خودروی الکتریکی عملکرد ۵۳۰ اسب بخاری بنزینی V۶ با حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت دارد.

به گفته مدیر اجرایی مازراتی، دیوید گراسو، مشتریان آمریکایی در تابستان می‌توانند این خودرو را تحویل بگیرند. این خودرو با طول ۴.۸۵۹ متر و قیمت اولیه فروش از حدود ۷۴۰۰۰ تا ۱۱۱۰۰۰ یورو ۸۱۰۰۰-۱۲۲۰۰۰ دلار است. نسخه تمام الکتریکی این خودرو سال آینده در دسترس خواهد بود. پیش بینی می‌شود اصلی‌ترین رقیب این شرکت، تسلا باشد.

خودروی برقی مازراتی

انتظار می‌رود، خودروی گریکال که نام خود را از باد گرفته است، مانند Maserati Levante، در کارخانه کاسینوی Stellantis در مرکز ایتالیا تولید شود. همچنین این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک نسخه تمام برقی به اصطلاح “Folgore”  از جمله خودروی سوپر اسپرت MC۲۰ با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار یورو  را تا سال ۲۰۲۵ ارائه کند. گفتنی است که  این خودرو اولین وسیله نقلیه الکتریکی باتری دار آن  خواهد بود که قرار است در سال ۲۰۲۳ معرفی شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3223

دیدگاه شما

آخرین اخبار