رکوردزنی قیمت بنزین در آمریکا
کد خبر: ۳۲۴۰۷ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۶-۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

در حالی‌ که همیشه در این زمان از سال قیمت بنزین در آمریکا کاهش می‌یافت اما اکنون به بالاترین رقم در ۱۰ سال اخیر رسیده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ درحالی‌که قیمت بنزین در آمریکا کمی کاهش یافته اما در بالاترین رقم تابستانی در بیش از یک دهه گذشته قرار دارد و این درحالی است که سفرهای تابستانی رو به پایان است.

متوسط قیمت بنزین در این کشور در حال حاضر ۳.۸۰۳ دلار در هر گالن است که از ۳.۸۲۹ دلار ماه گذشته کمتر اما از ۳.۷۶۴ دلار تابستان سال گذشته بیشتر است.

تقاضای بالا و توقف فعالیت برخی پالایشگاه‌ها دلیل عمده این افزایش قیمت عنوان شده است؛ از طرفی کمی عرضه در بازار نفت خام نیز قیمت‌ها را بالا برده است.

پالایشگاه «دلتا» با ظرفیت تولید روزانه ۱۸۵ هزار بشکه و پالایشگاه «ایروینگ» با ظرفیت تولید روزانه ۳۲۰ هزار بشکه در تمام ماه سپتامبر و بخشی از ماه اکتبر تعطیل خواهند بود و این تعطیلی سبب می‌شود تا حدود ۹ درصد از تولید در این مناطق تحت تاثیر قرار بگیرد.

پاتریک دهان، رئیس موسسه تحلیل محصولات نفتی  «گس بادی» به رویترز گفته است: «این افزایش قیمت در این زمان از سال کاملا غیرعادی است.» ما معمولا (در این زمان) شاهد کاهش قیمت بودیم.

افزایش قیمت بنزین یکی از چالش‌های پیش روی مصرف‌کنندگان آمریکایی است. گرمای بی‌سابقه هوا در تابستان به میزان چشمگیری مصرف برق را بالا برده و اکنون آنها با افزایش مبلغ قبوض برق خود مواجه هستند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، یک خانوار به طور متوسط حدود ۲۶۲ دلار در سال برای هزینه وسایل سرمایشی و تهویه مطبوع هزینه می‌کند که این رقم آن در مناطق گرم و مرطوب جنوب شرق آمریکا به ۵۲۵ دلار می‌رسد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=32407

دیدگاه شما

آخرین اخبار