تجسم رشد صنعت خودروهای الکتریکی
کد خبر: ۳۳۳۹۸ | تاریخ انتشار : ۰۶-۰۷-۱۴۰۲ - ۹:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سه خودرو از هر ۲۰ خودروی فروخته شده در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ برقی بوده که بیش از نیمی از آنها تنها در چین فروخته شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛فروش خودروهای الکتریکی طی سه سال گذشته سه برابر شده است و از حدود سه میلیون خودروی الکتریکی جدید فروخته شده در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیون دستگاه در سال گذشته رسید. برای نشان‌ دادن این رقم، به ازای هر ۲۰ خودروی جدید فروخته شده در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲، سه خودرو الکتریکی بودند.

سیاست‌های دولت‌ها و استانداردهای سختگیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای به تسریع پذیرش خودروهای الکتریکی کمک کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی تا پایان سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کند که حدود ۱۴ میلیون خودروی الکتریکی در سال جاری فروخته شود که ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

چین پیشتاز فروش جهانی خودروهای الکتریکی است. این کشور بیش از نیمی (۵۸ درصد) از کل خودروهای الکتریکی جدید فروخته شده در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، ۵.۹ میلیون خودروی الکتریکی جدید در طول سال ۲۰۲۲ در سراسر کشور چین فروخته شد که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. انجمن خودروسازان چین، ارقام فروش را حتی بالاتر از هفت میلیون خودرو اعلام کرده است.

خودروسازان چینی، از جمله BYD خود را وقف تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه و کارآمد کرده‌اند و اکنون تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده خودرو هستند.

با توجه به اینکه چین بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان است، انتظار می‌رود رشد سریع فروش خودروهای برقی به کاهش انتشار دی‌اکسید کربن در این کشور که بالاترین میزان در جهان است، کمک کند.

بر اساس گزارش الجزیره، تقریباً از هر سه خودروی جدید فروخته شده در چین یک خودرو (۲۹ درصد) برقی است، در حالی که این میزان در اروپا ۲۱ درصد، در ایالات‌متحده ۸ درصد و در سایر نقاط جهان حدود ۲ درصد است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=33398

دیدگاه شما

آخرین اخبار