واردات خودرو امکان کاهش قیمت را به دنبال دارد
کد خبر: ۳۵۴۸۳ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۸-۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت واردات خودرو و اشباع بازار، امکان کاهش قیمت وجود دارد و خودروسازان مجبور به افزایش کیفیت و کاهش قیمت خواهند شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ مصطفی طاهری روز سه‌شنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در موضوع خودرو در دانشگاه زنجان، افزود: هیچ وقت واردات خودرو در یک سال بالای ۱۰۰ هزار نبوده و چون چند سال این اتفاق نیفتاده، موضوع واردات خودرو انباشت شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی درباره کیفیت خودرو، گفت: سه موضوع در این بحث مطرح بوده که مصرف سوخت، تنوع و امنیت خودرو از جمله آنهاست.

وی گفت: از دولت خواسته شده بود که در این زمینه برنامه ریزی کند و به صورت زمانبندی شده رسیدن به این موضوعات را مدنظر داشته باشد و بخشی از این سوال و جواب‌ها و استیضاح‌ وزیران به همین جهت است.

طاهری ادامه داد: نماینده مجلس خودرو ساز نیست بلکه قانونگذار است؛ اما در حقیقت آخرین ابزاری که یک نماینده دارد استیضاح است که در این دوره شاهد بودیم که وزیر صمت استیضاح شد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به دپوی خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز، گفت: این اتفاق در ادوار گذشته وجود داشت که دلایل خاصی از جمله نبود قطعه مورد نیاز عامل آن بود که در همان موقع شرکت دانش‌بنیان برای ساخت قطعه مورد نیاز فعال شد و امروز خوشبختانه دیگر نیاز به طراحی نداریم و امروز دپوی خودرو حداقل در شرکت‌های بزرگ را شاهد نیستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شورای رقابت، گفت: این شورا باید برای کالاهای انحصاری قیمت دستوری بگذارد و این قیمت باید بر اساس تحلیل واقعی باشد که از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی چون مدیریت خودروسازها دولتی بوده؛ خودرو با وجود ضرر خودروساز گران نشده است.

وی با بیان اینکه خودرو و قیمت آن شامل مجموعه مسائلی است، افزود: کیفیت خودرو و قیمت آن دو بحث جداست که هر کدام نیاز به ساعتها بررسی دارد.

طاهری با بیان اینکه درباره خودروهای وارداتی با کندی عمل شده است، گفت: بهانه در این حوزه موضوع ارز بوده اما در نهایت کار در حال انجام است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=35483

دیدگاه شما

آخرین اخبار