جزئیاتی از آیین‌نامه واردات خودرو
کد خبر: ۵۹۳۱ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

نماینده مرودشت و نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره آیین‌نامه واردات خودرو ارائه کردند.

به گزارش ماشین نیوز ؛جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی  درباره آیین‌نامه و نحوه واردات خودرو، گفت: تدوین آیین‌نامه برای واردات خودرو موضوع مهمی است چرا که طبق آیین‌نامه مشخص می‌شود که چه خودروهایی با چه شرایطی و توسط چه‌کسانی وارد شود و ما در مجلس از بعد نظارتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که به ما رسیده است، کف و سقف قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار، مالیات، عوارض و گمرکی خودروهای وارداتی هم بر اساس نوع خودرو از ۱۰ تا ۷۵ درصد در نظر گرفته شده است.

نماینده مرودشت با بیان اینکه حجم خودرو هم تا سقف ۲۵۰۰سی‌سی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: رویکرد مجلس این است که برای قیمت و حجم موتور خودرو سقفی تعیین نشود بلکه دولت این موضوع را با تعرفه کنترل کند یعنی خودروهایی که قیمت پایین‌تری دارند با تعرفه کمتر و خودروهای گران‌قیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد شود.

رشیدی اظهار کرد: ما نگاه مجلس دراین‌باره را از طریق کمیسیون صنایع به دولت منتقل کردیم که بهتر از دولت با تعرفه موضوع واردات خودرو را مدیریت کند ؛ البته منتظر هستیم ببینیم که خروجی قطعی و نهایی آیین‌نامه واردات خودرو چه خواهد بود.

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت در حال تدوین آئین‌نامه واردات خودرو است، گفت:سقفی برای واردات خودرو به کشور تعیین نشده است و دولت می‌تواند به هر میزان که نیاز کشور باشد خودرو وارد کند.

وی افزود: دولت می‌تواند در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو ، صنایع و خدمات فنی و ارزی که منشا آن مشخص باشد اقدام به واردات خودرو کند؛ البته این واردات نباید به‌گونه‌ای انجام شود که به منابع ارزی کشور نیز لطمه وارد کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد:در حال حاضر بحث بر روی واردات خودروهای با قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار است که هنوز نهایی نشده است.

حجت الاسلام حسینی‌کیا بیان کرد: خدمات پس از فروش نیز یکی از اولویت‌های است که باید در بحث واردات خودرو در نظر گرفته شود.

منبع: تسنیم

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5931

دیدگاه شما

آخرین اخبار