کیفیت خودروهای داخلی در حال ارتقاء است
کد خبر: ۵۹۸۶ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری و خط تولید خودرو شاهین سایپا، گفت: خودروسازان داخلی تلاش های زیادی کردند و چندسالی است که وارد حوزه طراحی و تولید پلتفرم های جدید شدند و کیفیت خودروهای داخلی هم در حال ارتقاء است.

به گزارش ماشین نیوز ؛مهدی طغیانی گفت: نکته مهم این است که توقع مصرف کننده داخلی از تولیدکننده، تولید با کیفیت است که باید تلاش کنیم تا سطح تولیدات را به سطح توقعات مردم نزدیک کنیم.

او تصریح کرد: اصل این است که بتوانیم اقتصاد تولید خودرو را اصلاح کنیم، در حال حاضر اقتصاد تولید خودرو در کشور ما باعث سلب فرصت های سرمایه گذاری شده است و اجازه نمی دهد خودروهای جدیدی که در مرکز تحقیقات سایپا طراحی می شوند، به موقع وارد بازار شوند. زمانی سرمایه لازم فراهم و این محصولات وارد بازار می شوند که عملا مدل های مختلف و جدید خودرو در دنیا ارایه شده است.

نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر بخواهیم که این تلاش ها به موقع و در زمان مناسب به بار بنشیند و توقع مردم برآورده شود، باید اقتصاد صنعت خودرو در کشور ما اصلاح شود.

او افزود: در حال حاضر اقتصاد صنعت خودرو داخلی به نفع حوزه دلال بازی است، یعنی اینکه مصرف کننده نهایی هزینه را می پردازد ولی سود آن نصیب تولیدکننده نمی شود، بلکه مابه التفاوت آن نصیب واسطه گری خرد و کلان می شود، نتیجه اش این است که مصرف کننده نهایی از پولی که هزینه می کند، تولیدکننده منتفع نمی شود. اینها ابعاد و جزئیات نابسامانی اقتصاد خودرو است که سیاستگزاران باید این نابسامانی را اصلاح کنند تا طرح های توسعه ای خودروسازان از جمله سایپا به موقع وارد باز شوند و مردم هم راضی شوند.

طغیانی با اشاره به اینکه مقیاس تولید، بسیار مهم است، افزود: مقیاس تولید در خودروسازی ما پایین است که مجبور هستیم چندین سال یک پلتفرم را تولید کنیم تا از نظر اقتصادی صرفه پیدا کند در حالی که باید تلاش کنیم از جهت بازرگانی داخلی و خارجی و جذب مشتری، تولید را به حدی برسانیم که مقیاس تولید به ما اجازه دهد که به طور مرتب مدل های مختلف خودرو را تولید کنیم و صرفه اقتصادی داشته باشد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5986

دیدگاه شما

آخرین اخبار