ساخت ۸۷ هزار ایستگاه شارژ خودرو برقی در چین
کد خبر: ۷۰۴۲ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کشور چین برای راحتی رانندگان در ماه می امسال ۸۷ هزار ایستگاه شارژ برقی ساخته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛امروزه، صنعت خودرو‌های الکتریکی به سرعت در حال رشد است و از آنجایی که کاربران جاده‌ای بیشتر از وسایل نقلیه الکتریکی (EV) استفاده می‌کنند، باید تعداد ایستگاه‌های شارژ EV نیز برای رفع نیاز کاربران افزایش یابد.

چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های الکتریکی در جهان، می‌داند که برای دسترسی عموم مردم، این نوع خودرو‌ها باید مقرون به صرفه، در دسترس و راحت باشند. به همین علت، این کشور ایستگاه‌های شارژ EV را به صورت عمومی ساخته تا مردم راحت‌تر وسیله نقلیه خود را شارژ کنند.

اتحادیه ارتقاء زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی چین که به اختصار EVCIPA نامیده می‌شود اعلام کرد که این کشور در ماه می‌ امسال، با موفقیت ۸۷ هزار ایستگاه شارژ برق عمومی جدید در سراسر کشور ساخته که در مقایسه با سال گذشته ۶۰.۵ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش‌ها، ۱ میلیون ۴۱۹ هزار ایستگاه شارژ عمومی EV در سراسر کشور چین وجود دارد که شامل ۶۱۳ هزار ایستگاه DC شارژ ، ۸۰۶ هزار ایستگاه شارژ AC و ۴۸۵ ایستگاه شارژ یکپارچه AC-DC است. کل مصرف برق شارژ EV در سراسر کشور حدود ۱.۵۶ میلیارد کیلووات ساعت در یک ماه بود که نسبت به ماه قبل ۱۴۰ میلیون کیلووات ساعت افزایش داشت، نسبت به سال قبل ۸۳.۱ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه قبل افزایش داشت.

ر ایستگاه شارژ

 زیرساخت عمومی شارژ EV در چین تنها در انحصار یک شرکت نیست. EVCIPA خاطرنشان می‌کند که ۱۵ شرکت برتر در این کشور ایستگاه‌های شارژ EV را برای عموم اداره می‌کنند. تمامی اپراتور ایستگاه شارژ ۹۲.۴ درصد از کل ایستگاه‌های شارژ عمومی برق خودرو‌های الکتریکی در سراسر کشور را به خود اختصاص داده اند و اپراتور‌های باقی مانده ۷.۶ درصد از کل این رقم را به خود اختصاص داده اند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=7042

دیدگاه شما

آخرین اخبار