گام بلند تسلا به سوی بی‌نیازی از شارژ مجدد
کد خبر: ۸۲۷۰ | تاریخ انتشار : ۱۵-۰۴-۱۴۰۱ - ۹:۱۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت خودروسازی برقی تسلا، به تازگی در نمایشگاه IdeenExpo هانوفر آلمان، از یک مجموعه گسترش‌دهنده مجهز به صفحات خورشیدی برای یک مدل کامیون برقی خود به منظور افزایش برد خودروهای برقی، رونمایی کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛همواره یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان خودروهای برقی (EV)ها برد این خودروها است یا به عبارتی مسافتی که خودوری برقی بتواند بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.
برخی خودروسازان برقی چون اپترا موتورز (Aperta)، سونو (Sono) و لایت‌یر (LightYear) در به‌کارگیری انرژی خورشیدی برای شارژ خودروها با برد مناسب خود سرآمد هستند.
اما زمانی که بحث درباره خودروهای برقی در ابعاد کامل است، از آن جهت که انرژی خورشیدی بهره‌وری کمی را در اختیار قرار می‌دهد، چندان در این نوع خودروها کاربردی و پر طرفدار نبوده است.
با این حال، بسیاری از سازندگان خودروهای برقی از فکر بهره‌گیری صفحات خورشیدی برای افزایش برد خودروهای برقی خود غفلت نکردند. ایده اولیه برای به‌کارگیری انرژی خورشیدی با بهره‌وری مناسب در خودروهای برقی با ابعاد کامل، صفحات خورشیدی قابل استقرار و حمل بوده‌ است که گاهی اوقات می‌تواند در قالب یک یدک‌کش به خودرو متصل باشد.
این روش را می‌توان به عنوان راه‌حل شارژ مستقل خودروهای برقی به منظور افزایش برد آنها در نظر گرفت.
در نمایشگاه IdeenExpo در هانوفر آلمان، این هفته، تسلا با رونمایی از سیستمی که یک کامیون کوچک را به  صفحات خورشیدی قابل نصب مجهز می‌کند، حاضران را شگفت زده کرد.
نکته شگفت انگیز دیگر این نوآوری تسلا در مجموعه افزایش دهنده برد خورشیدی کامیون، مجهز بودن آن به گیرنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از شرکت اسپیس‌ایکس است. استارلینک اخیرا سیستم خود را به‌روزرسانی کرده تا با استفاده از ایستگاه دریافت اینترنت در وسایل نقلیه در حال حرکت را فعال کند.
اگر همه صفحات خورشیدی ۳۰۰ واتی باشند (با وجود آنکه در ابعاد کمی کوچک از توان ۳۰۰‌ واتی به نظر می‌رسند)، خروجی بهینه ۲.۷ کیلو وات خواهد شد. این بدان معناست که کمتر از ۸۰ کیلومتر برد در روز یا یک سوم‌ برد قبلی افزایش می‌یابد.
مشخص نیست که چرا تسلا این مجموعه ساخته شده یدکی انرژی خورشیدی کامیون را در نمایشگاه هانوفر رونمایی کرده است، چرا که  انتظار نیست این خودروساز به این زودی‌ها آن را برای فروش به شکل عمومی عرضه کند.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=8270

دیدگاه شما

آخرین اخبار