هیولای ایتالیایی برقی‌سازی را رها کرد
کد خبر: ۸۷۳۶ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۴-۱۴۰۱ - ۸:۵۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت پاگانی در سال ۲۰۱۸ شروع به تحقیق و توسعه یک خودروی الکتریکی کرد، اما امروز، چهار سال بعد، این شرکت اعلام کرد که از تلاش برای ساخت چنین خودرویی صرف نظر خواهد کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛هوراسیو پاگانی موسس این شرکت این خبر را در نمایشگاه خودروی میلان مونزا در ایتالیا در ماه گذشته به اتوکار اعلام کرده بود.

تحقیقات پاگانی نشان داد که ابرخودروی برقی آن به یک باتری ۶۰۰ کیلوگرمی نیاز دارد که به گفته اتوکار بیش از نیمی از وزن کل هوایرا R است که ۱۰۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

به گفته مدیرعامل پاگانی، خودروهای الکتریکی برای ابرخودروها بسیار سنگین هستند و احساس رانندگی کردن با  آن شکل نمی‌گیرد.

هوراسیو که برای درک بهتر خودروهای الکتریکی، یک تسلا خریده، معتقد است که یک ابرخودروی الکتریکی باید بیشتر از عملکرد، خام باشد؛ چیزی که امروزه قابل دستیابی است.

به‌عنوان مثال، کیا EV6 GT معادل ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و می‌تواند در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

به گفته هوراسیو، چالش این است که یک خودروی برقی از احساس یک خودروی گازسوز بیرون بیاید. وقتی باتری‌ها هنوز وزن زیادی دارند، این اتفاق نمی‌افتد.

هیولای ایتالیایی برقی‌سازی را رها کرد | تمرکز پاگانی بر روی ۱۲ سیلندرها

او گفت که رویای ساخت یک خودروی برقی ۱۳۰۰ کیلوگرمی را دارد، اما این امکان وجود ندارد. در عوض، پاگانی به تولید ابرخودروهایی با موتور V12 که از مرسدس بنز تهیه می‌شود، ادامه خواهد داد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که از مرسدس V12 تا سال ۲۰۲۶ استفاده خواهد کرد و این موتور به پاگانی C۱۰ جدید که در ماه سپتامبر عرضه می‌شود، نیرو می‌دهد.

برنامه‌های پاگانی برای پایبندی به V12 به این زودی‌ها با هیچ مشکل قانونی در اتحادیه اروپا مواجه نخواهد شد. اتحادیه اروپا در اوایل این ماه اعلام کرد که مهلت سازندگان سوپراسپرت برای تغییر به پیشرانه‌های بدون آلایندگی را تا ۲۰۳۵ تمدید می‌کند. این به پاگانی، فراری، لامبورگینی و سایر خودروسازان کوچک فرصت بیشتری برای توسعه این مدل‌ها می‌دهد. تلاش آنها باید به فناوری باتری سبک‌تر و کارآمدتر منجر شود و آن را برای ابرخودروها قابل دوام‌تر کند.

هیولای ایتالیایی برقی‌سازی را رها کرد | تمرکز پاگانی بر روی ۱۲ سیلندرها

پاگانی همچنین نتوانسته است علاقه‌ای به یک خودروی برقی در بازار سوپراسپورت پیدا کند. با این حال، هوراسیو خاطرنشان کرد که این شرکت به سرمایه‌‎گذاری در تحقیق و توسعه ادامه خواهد داد، زیرا او می‌داند سلیقه مشتری و شرایط بازار چگونه می‌تواند تغییر پیدا کند.

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=8736

دیدگاه شما

آخرین اخبار