تولید خودروی برقی از برنامه‌های آتی وزارت صمت است
کد خبر: ۸۷۶۹ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گزارش ماشین نیوز ؛براساس سند تحول خودرو که توسط وزارت صمت تهیه شده برنامه‌هایی برای کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت خودرو پیش‌بینی شده است.

از جمله اقداماتی که برای کاهش قیمت در دستور کار قرار دارد، کاهش هزینه‌های مالی تولید، کاهش هزینه تامین قطعات، کاهش هزینه‌های سربار، بن سازه مشترک و قطعات استاندارد و کاهش سهم مواد اولیه و قطعات است؛ در گزارش تحول صنعت خودرو از جمله برنامه های آتی وزارت صمت رونمایی از خودرو برقی تارا است.

اقدامات آتی که در گزارش تحول صنعت خودرو برای ارتقا این صنعت در نظر گرفته شده رونمایی از محصولات مبتنی بر پلتفرم های کلیدی و تثبیت نقشه راه جریان توسعه محصولات جدید، رونمایی از نمونه خودروی اقتصادی، رونمایی از دو ایستگاه پایلوت موتورسیکلت برقی سوآپ، رونمایی از نمونه اولیه خودرو مدرن C3، رونمایی از اتوبوس برقی با قوای محرکه توسط داده شده توسط ۱۰ شرکت دانش بنیان، رونمایی از مدل جدید ساندرو و همچنین رونمایی از خودروی برقی تارا است.

  واردات خودرو نیز در دستور کار وزارت صمت قرار دارد به طوری که بعد از گذشت ۴ سال از ممنوعیت واردات خودرو، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۲۱ اردیبهشت امسال از تصویب کلیات آئین نامه واردات خودرو در هئیت وزیران خبرداد و اخیرا نیز اعلام کرده که آئین‌نامه ۱۰ بندی واردات خودرو تدوین شده و بعد از دو ماه از تصویب آن در دولت واردات خودرو انجام می‌شود.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در مورد آیین نام واردات خودرو گفته است این آیین نامه تدوین شده و در دست بررسی توسط هیئت دولت است تا آن را ابلاغ کند و البته قبل از اجرا ما با  صنعتگران و واردکنندگان,  جلسه توجیهی برگزار خواهیم کرد.

منبع: فارس

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=8769

دیدگاه شما

آخرین اخبار